Jak podłączyć się do OBD II?

Samochody sprzedawane w Polsce po 1 stycznia 2002, są obowiązkowo wyposażane w gniazdo diagnostyczne OBD II.
Jest to ujednolicony standard serwisowy, pozwalający na komputerową diagnozę systemów pojazdu.
Przez większość czasu złącze to nie jest wykorzystywane, więc śmiało może służyć do podłączenia trackera GPS. Dodatkowo czynność zainstalowania odpowiedniego trackera w tym gnieździe jest beznarzędziowa i banalnie prosta.
Podstawowe urządzenia GPS montowane na złącze OBD II, pobierają z niego wyłącznie zasilanie, natomiast modele bardziej zaawansowane, pozwalają na podłączenie do linii diagnostycznej CAN samochodu i monitorowanie jego dodatkowych parametrów (prędkość silnika, zużycie paliwa etc.).
W tym artykule opiszemy proces instalacji trackera na złącze OBD II.
- Lokalizujemy port OBD II w naszym pojeździe. W większości samochodów złącze OBD2 znajduje się pod kierownicą po lewej stronie.
- Podłączamy dostarczony tracker do gniazda. Złącze jest asymetryczne więc możemy podpiąć je wyłącznie w jednym położeniu.
- Tracker automatycznie wykryje napięcie i uruchomi się – pracę będą sygnalizowały odpowiednie diody urządzenia.
Przykład: montaż lokalizatora GPS w VW Passat
Podłączenie lokalizatora zajmie mniej niż minutę:



Ile kosztuje monitoring GPS do samochodu?
Nasz system kosztuje zaledwie kilkanaście złotych miesięcznie – to tyle, co dobra kawa na mieście czy subskrypcja Netflixa. Wypełnij poniższy formularz, aby otrzymać szczegółową wycenę dostosowaną do Twoich potrzeb.